קניונים הם לא רק דרך קפיטליסטית למכור לכולנו מוצרים זהים בחנויות זהות. הם אפילו לא רק גורם שהורג את החנויות הקטנות, את מרכזי הערים ואת המגוון המסחרי והההתפתחות של העסקים הקטנים.

כי קניונים הם גם מרכז שבו הבעיות של עסקים בישראל – שירות גרוע, תכנון לקוי ומוצרים שלא תמיד עומדים בסטנדרטים מתנקזים למקום אחד צפוף. שלפעמים אפילו לוקח כסף על חניה.

הלב של הטיעון הוא שכאשר רוב הקניונים בארץ שייכים לשתי משפחות (משפחת עזריאלי ומשפחת עופר) אז אפילו גופים עוצמתיים וחזקים כמו קסטרו, שופרסל ואפילו אפל – חייבים לחיות עם מה שיש