אחד הדברים המעצבנים זה איך שהמענה הקולי בכל מיני חברות פשוט לא נגמר.  פעם חשבתי שזה טכניקה לעייף לקוחות שפונים לקבלת שירות, אבל אז גיליתי שגם לקוחות שפונים לקניה נתקלים במענה מאד ארוך, גם אם כי לרוב פחות.  היום אני כבר חושב שזה פשוט חוסר אכפתיות וחוסר כישרון שיווקי (אם כי עדיין יש לי תיאוריית קונספירציה שזו דרך להגדיל את ההכנסות של חברות הטלפוניה).

 

לדוגמה, כאשר מתקשרים למוקד השירות של איקאה נתקלים בהודעה קולית שמושמעת בקול איטי ומונוטוני במיוחד (לא מאמינים?  חייגו  09-8928888) שבו לוקח לך יותר מדקה רק להגיע לרשימת האפשרויות.  וכמו שאמרתי, גם מי שמתקשר לא בשביל לקבל שירות אלא דווקא לקנות, להצטרף למועדון הלקוחות העסקיים או להזמין משלוח נתקל בהודעה ארוכה ובלתי נסבלת שכזו.

אה, ונושא נפרד אבל עדיין מעצב – כאשר סוף סוף מגיעים לשירות לקוחות ומבקשים לשחזר את הקבלה הם אומרים שאי אפשר בלי מספר קבלה.  איזה קטע מטומטם?!  הרי אם היה לי את מספר הקבלה כנראה לא הייתי צריך לשחזר את הקבלה.

ובנושא נפרד לגמרי, מי שרוצה ללמוד להתגבר על פחד קהל, יכול לעשות את זה.