לפני 4 ימים, באמצע גל השרב הנוראי הראשון של הקיץ המזגן בעסק שלי התקלקל.
אני עושה קורסים באזור הבורסה ברמת גן, ובאולם הראשי נהיה חום בלתי נסבל, ופגישה שהיתה לי עם חבר כנסת והצוות שלו נדפקה לגמרי כי פשוט אי אפשר היה לנשום.
התקשרתי לכמה טכנאי מזגנים, וכל אחד מהם היה עם סיפור אחר. ואני מבין אותם: באמצע גל השרב הם גם מוצפים בעבודה, ובנוסף באמצע שרב גם להם גהינום לצאת החוצה ולעבוד. אבל זה עדיין לא סיבה לזלזל בלקוח מתעניין שנמצא במצוקה.
למזלי הגעתי דרך המלצה ליקיר. הוא ענה ישר, התעניין, שאל, ניסה לבדוק בדיוק מה האופי של הבעיה, ובסוף קבע איתי למחרת בבוקר.
אמנם בגלל הפקקים הוא לא ממש הגיע בזמן (כלל להזמנת טכנאים: להתחיל לבדוק איתם שעה לפני איפה הם), אבל כשהגיע נכנס ישר לעבודה. ואוהו כמה עבודה היתה לו.
המזגן היה ישן מאד עם המון בעיות: המנוע, התרמוסטט… הגז… פתח השאיבה… הכל בעייתי. למעשה חוץ מהמדחס (שזה בעצם החלק הכי חשוב) כמעט הכל היה בעייתי.
יקיר החליט שהכי חשוב לפתור את בעיית המנוע, ושבגלל שזה מזגן מאד ישן אז חייבים לתקן – כי אין סיכוי למצוא חלפים. הוא היה חייב לאלתר המון פתרונות כדי למצוא דרך להגיע בכלל למזגן, שהיה מוקף ברשתות ובזבל, ואז לפתוח אותו מאחור (פעם מזגנים נבנו עם המנוע והכל מאחור, לפני שנהיה ליצרנים שכל שיותר קל לתקן אותם כשזה מלפנים). אבל אחרי שלוש שעות – המזגן עבד. היה לי קשה להאמין.
אני בטוח שרוב הטכנאים פשוט היו אומרים לי שהמנוע הלך, ושצריך להחליף את כל המזגן, ואז מוכרים לי מזגן בכמה אלפים. אז יקיר בחר ללכת בדרך הקשה ולתקן אותו. כל הכבוד.
אם אתם מחפשים אותו, ונמצאים באזור המרכז, אז הטלפון שלו הוא 054-9541825